Pamätáte sa, keď J. Počiatek ešte ako minister financií išiel jednať s chlapcami J&T na jachtu v Monacu?
Na Slovensku sú v zásade dve skupiny podnikateľov. Prvá skupina obchoduje so štátom, je vypasená ako brav, kazí trhové prostredie, systém, ceny. Kazia všetko, na čo sa pozrú. Firmy majú v Off Shoroch, niektorí z nich majú jachty v Monacu. . Druhá skupina je zdecimovaná, vychudnutá, obchoduje s tovarom alebo službami v pozostatkoch trhového mechanizmu, ktorý na Slovensku ešte zostal, nemajú jachty a už vôbec nie v Monacu.
Táto druhá skupina podnikateľov pozve na jednanie o podnikateľskom prostredí ministra J. Počiatka na ich jachtu /plť/ kotviacu v ich Monacu /rieka Orava/.
Prijme J. Počiatek pozvanie na jednanie na plti - jachte slovenských podnikateľov? Pozvanie mu bude odoslané priamo z plte na rieke Orava v neďeľu 2.8.2015. Ak J. Počiatek nepríde na jednanie do slovenského Monaca - rieka Orava, príde plť za ním do Bratislavy.
{jcomments on}
ZAUJÍMAVÁ PREDVOLEBNÁ KAMPAŇ HLINU: NAMIESTO BILLBOARDOV NA REKLAMU VYUŽIL STOHY SLAMY
BRATISLAVA – Predseda strany Občania a poslanec NR SR Alojz Hlina, ktorý by mal na budúci rok kandidovať za KDH, odmieta robiť kampaň cez billboardy Nedávno sa zaviazal, že jeho strana nepoužije pred voľbami ani jeden billboard. Reklamu však bude mať. Jej nosičom sa stali stohy slamy.
Prvú takúto reklamu umiestnil neďaleko rýchlostnej cesty R1 pri obci Trnavá hora (okres Žiar nad Hronom). Od miestnych si prenajal pozemok. Zo slamy Hlina vyhotovil nápis „HLINA“. Na jeho vytvorenie nakúpil slamu za takmer 1 300 eur. Na miesto ju doviezli dva kamióny. Nápis Hlina staval s dvoma dobrovoľníkmi dva dni. Prácu dokončili v sobotu.„Bola to riadne fuška, pieklo slnko, v minúte prietrž mračien, hromy, blesky, ale výsledok stojí za to,“povedal Hlina.
Dôvodov prečo sa Hlina rozhodol pre svojskú reklamu je viacero.„Približne 90 % billboardov je umiestnených nevhodne, dokonca 50% je umiestnených tak, že ohrozujú životy umiestnením na križovatkách. Navyše viac ako polovicu všetkých billboardov na Slovensku vlastnia oligarchovia,“ vysvetlil Hlina. Podľa neho ak si politik objedná billboard podporuje tým billboardový smog a aroganciu vlastníkov billboardov a zároveň priviera oči nad nelegálnym umiestnením billboardov.
Naopak v stohoch slamy vidí Hlina výhody.„Ak si svoju slamu poukladáte do stohu tak, že vytvára Vaše priezvisko, tak podporujete poľnohospodárov, lebo kúpite od nich slamu. Pomôžete tiež drobnému vlastníkovi pôdy tým, že mu zaplatíte za to, že na jeho pozemku môžete uložiť slamu,“vyhlásil s tým, že stavbou zo slamy podporil aj lokálnych živnostníkov so svojimi mechanizmami tým, že pomáhajú stavať stoh slamy. „Samozrejme slamu následne spotrebujete tým, že budete svojim zvieratám na farme vytvárať príjemne prostredie kvalitným podstielaním,“dodal.
Nečinnosť a arogancia moci ministerstva školstva. To je podľa občianskeho združenia (OZ) Hrad-Slavín dôvod, prečo verejnosť nemôže počas tohto leta využívať kúpalisko Mičurin v areáli na Búdkovej ceste v Bratislave. Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR naopak tvrdí, že hľadá zákonné možnosti, ako kúpalisko sprevádzkovať.
Žiadajú odvolať vedenie Iuventy
Aktivisti žiadajú od ministra školstva, aby vyvodil zodpovednosť."Vzhľadom na bezprecedentný incident, ktorý sa udial pred areálom IUVENTY na Búdkovej ulici dnes dopoludnia, kedy SBS služba nevpustila do areálu, kde sídli štátna inštitúcia MŠ SR a sú tu objekty verejného záujmu – napr. kúpalisko, novinárov, zástupcov občianskych združení, či štatutárov a poslancov MČ Staré Mesto, žiadame ministra školstva o okamžité odvolanie z funkcie generálneho riaditeľa R. Pavlíka a jeho zástupcu J. Hrubého," píšu na svojej stránke
Celý článok tu: http://www.topky.sk/cl/10/1488421/VIDEO-Skandalu-pred-kupaliskom-Micurin--Aktivisti-bojuju-za-obnovu--upozornuju-na-aroganciu-moci{jcomments on}
V týchto obrovských horúčavách je každé miesto, v ktorom je tieň a voda hotovým pokladom. V Bratislave vedľa Slavína na najlepších pozemkoch na Slovensku Ministerstvo školstva SR vlastní krásny areál so stromami a bazénom. Tento areál 60 rokov slúžil deťom. Už neslúži. Súčasné ministerstvo odpočítava jeho posledné dni a hodiny. Celý areál Mičurínu je riadený do úpadku. Bazén je uzavretý a pripravuje sa stratégia ako celý areál odpredať developerom. V rámci novodobej histórie aj tie najväčšie politické kreatúry, tyrani vo svete mali politický rešpekt pred tým, aby zobrali niečo deťom a na tom mieste postavili vily pre oligarchov. Súčasná vláda na Slovensku nemárešpekt pred ničím. Ministerstvo školstva nemá záujem na tom, aby areál ožil a slúžil deťom. Ministerstvo školstva vydáva milióny EUR na často krát pochybné prenájmy, bláznivé učebné pomôcky a zrazu sa tvári rozpočtovo zodpovedne a tvrdí, že nevie nájsť zopár tisíc eur na spustenie prevádzky areálu s bazénom. Ak by sme mali na Slovensku Ministerstvo pre podporu výstavby víl pre oligarchov a pozemok na Mičuríne by patril im, ešte by niekto mohol nájsť určitú logiku v tom, prečo dané ministerstvo koná v záujme developerov. Ak však takto koná Ministerstvo školstva SR, je to výrazom absolútneho cynizmu a arogancie. Nemôžu predsa všetky deti tráviť čas v detských kútikoch v shopping parkoch. Rozmýšľa niekto na ministerstve, vo vláde, či sa majú kde deti hrať? Rodičia sa dňa 05.08. o 14:00 hodine prídu so svojimi deťmi kúpať a opaľovať pred Ministerstvo školstva SR, aby tak vyjadrili svoj protest s postupom Vlády SR a Ministerstva školstva SR v kauze Mičurin.
Na stretnutie pozývajú. M. Beblavý, A.Hlina, M.Poliačik
Celý segment trhu s billboardami začína podľa lídra strany Občania Slovenska Alojza Hlinu vykazovať znaky monopolu a kartelových dohôd. Opozičný politik vyhlásil, že keďže má vodičské oprávnenie na traktor, ako reklamu si vyorie svoje meno do zeme.
Polovicu trhu s billboardmi kontroluje J&T
"Najväčší poskytovateľ vonkajšej reklamy na Slovensku je spoločnosť patriaca pod kontrolu finančnej skupiny J&T. Kontroluje polovicu celého trhu s billboardmi, respektíve trhu s vonkajšou reklamou. Celý tento segment trhu už začína vykazovať znaky monopolu a kartelových dohôd, rovnako sa stal predmetom rôznych konaní, ktoré silne poznačujú politickú scénu a vykazuje znaky korupčného správania,"povedal dnes novinárom Hlina.
Strana Občania Slovenska sa podľa jeho slov nebude podieľať na často "zvláštnych"konaniach, zápočtoch a iných plneniach, ktoré s objednávaním billboardov súvisia. Finančná skupina J&T podľa Hlinu vie, prečo sa rozhodla investovať do trhu s billboardovými plochami, a žiaľ, mnohé politické strany pristupujú na nedôstojné rokovacie podmienky, za ktorých sa tváre ich predstaviteľov ocitnú na pútačoch.
Hlina sa chce inšpirovať slovami Fica
Peniaze, ktoré Občania Slovenska ušetria, použijú do netradičných podôb prezentácie. "Nedostanú sa do rúk finančných skupín, ale do rúk ľuďom, ktorí nám v netradičnej komunikácii pomôžu,"konštatoval Hlina.
Opozičný politik sa chce inšpirovať aj slovami premiéra Roberta Fica, ktorý Hlinovi odkázal, že je politik, ktorý sa stratí ako stopy v snehu, ktorými si vyšliapaval cestu v politike. "Mám vodičák na traktor, vyoriem si svoje meno do zeme,"naznačil Hlina možné formy netradičnej prezentácie s tým, že rovnako svoje meno vyznačí do snehu.
Predseda strany Občania SR rovnako nechce podporovať billboardový smog, keďže Slovensko sa v posledných rokoch stalo podľa jeho slov billboardovom.
Predseda strany Občania Slovenska, Alojz Hlina, predložil návrh zákona o verejnom obstarávaní, aby sa štátne zákazky v hodnote nad 100 miliónov eur schvaľovali v Národnej Rade.
Dôvodom na túto novelu sú čoraz častejšie nevýhodne uzatvárané zmluvy, ktoré sú mnohokrát predražené a nevypovedateľné. Národná Rada by sa po takejto novele uznášala na rozhodnutí, či je takáto investícia v súlade s národným záujmom, alebo či naopak takéto minutie financií občanov je proti národnému záujmu.
Vládna strana Smer-SD má síce v Národnej Rade pohodlnú väčšinu na to, aby mohli odobriť každú zákazku svojich straníckych kolegov vo vláde, ale malo by to psychologický efekt na každého nečestného podnikavca, pretože by sa takéto kšefty dostali z uzavretých kancelárií na oči poslancov, novinárov a verejnosti v pléne parlamentu.
Poslanci však tento návrh návrh neschválili. Väčšina poslancov Smeru sa zdržali hlasovania a tým tento návrh nateraz zastavili.
Pre viac informácií kliknite tu a tu. Pre video z vystúpenia v parlamente kliknite sem.{jcomments on}
Interpelácia ministra kultúry SR Mareka Maďariča
Napísal Administrator
Streda, 01 Júl 2015 15:56
{jcomments on}
Vystúpenie v Národnej Rade k návrhu zákona o jednorazovom mimoriadnom oddlžení obyvateľstva
Napísal Administrator
Streda, 01 Júl 2015 15:54
{jcomments on}
Vystúpenie v Národnej Rade k návrhu zákona o verejnom obstarávaní